Bohužel o králících a množení mám jen jeden útržek bez širšího kontextu, ale musím říct, že mě papež takovouto větou zklamal.
Očividně naráží (mj.) na kvalitu výchovy, ale musí tím zároveň dehonestovat vícepočetné (katolické) rodiny? Termínem množit se jako králící? Sorry, ale mě se to dotýká (jsme 4 děti). Lze to rozhodně říci pěkněji.
Zároveň mi to připadne absurdní v kontextu, kdy církev nepovoluje manželskou antikoncepci. Wow. Takže papež vzkazuje katolíků z letadla další doporučení k jejich intimitě, kterou už tak církev docela zásadně usměrňuje.
Zatím druhé zklamání, nerad bych, aby to pokračovalo.
Záčíná mi připapat, že papež rád přístup "účel světí prostředky". Jak dostat svoje sdělení celosvětově? No prostě to trochu zbulvarizovat. Jak dostát milionům katolíků v Číně lepší pozice? No prostě nepřijmout dalajlámu. Tyto dva činy se řídí hodnotou důsledku, ne správností samotného jednání. Je to dobře?
Komentáře
Miroslav: "Nechat se ale přejet není přirozené, odporuje to přirozenému zákonu, který přikazuje si život zachovat (a to ať už čekám na vlak tři hodiny, nebo pět minut). Sebevražda je tedy zlo."
Souhlas, jiný člověk může na tom přechodu opravdu zemřít náhodou a pak je to "v pořádku". Ale ten náš poustevník si spočítal dobu, kdy přes něj má přecházet, proto už to není v pořádku. Nemůže pak na věčnosti tvrdit, že se procházel a náhodou ho srazil vlak.
Sejně tak u PPR, kde si žena zjistí, kdy může mít sex aniž by počala. Je v tom rovněž úmysl.
Žena může mít samozřejmě styk v neplodném období a nehřeší tím, ale když si tuto dobu úmyslně zjistí a řídí se dle toho, tak se chová jak ten poustevník, který si naplánoval procházku.
Jinak se omlouvám autorovi blogu a už se v tom dál pitvat nebudu.
"Žena může mít samozřejmě styk v neplodném období a nehřeší tím, ale když si tuto dobu úmyslně zjistí a řídí se dle toho, tak se chová jak ten poustevník, který si naplánoval procházku."
Myslím, že se nechová stejně. Náhodné přejetí vlakem je také zlo, i když ne morální zlo, ale fyzické zlo. Neplodné dny v cyklu nejsou ani fyzickým zlem, ale odpovídají přirozenému řádu věcí, tudíž bych řekl, že jsou dobrem. Poustevník hřešil proti pátému přikázání, žena nehřeší.
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.